Monday, August 19, 2024

کانال مستقل کارگران هفت تپه - پیام به پرستاران

 اعتصاب پروانه ها



پیام به پرستاران عزیز کشور
ما کارگران در صنایع و مراکز مختلف هر روز در کشمکش و اعتراض با سودجویان و کارفرمایان هستیم. اعتصاب، این تنها اهرم قدرت کارگر، وقتی ضروری میشود که کارد به استخوان رسیده است. اعتصاب پرستاران و کادر درمان مانند اعتصاب پروانه ها است که شبانه روز دور شمع میگردند و از جان و عشق انسانی خود مایه میگذارند تا بیمار جان بگیرد و به زندگی بازگردد.
اما سرمایه داران، شرکتهای پیمانی زالو، واسطه هائی که برای گرفتن بخشی از مزد ناچیز ما کمین کرده اند، قانون و دولتی که حامی آنهاست، با چنگال خونین به جنگ پرستاران آمده اند. یادشان رفت که در دوره کرونا ما آخرین سنگر و پرسنل مرگ بودیم. بعد از کرونا دسته دسته جوابمان کردند، قراردادهای کار کمافی السابق ماند، تهدید و اخراج بیشتر شد و وزارت و بیمارستانها و روسای تاجر و زیر و رو میز بگیر و رشوه خوار و فاسد برای مکیدن آخرین قطره های خون ما مسابقه گذاشتند.
کشور با کمبود شدید نیروی بیمارستانی در سطوح مختلف روبروست، بیمارستانها هر روز پروژه جدیدی دارند بدون تامین نیروی آن. پروژه ها و کار و ساعات کار افزایش می یابد اما حقوق ها و قراردادها به عقب و عقب تر میروند. اضافه کار اجباری با حقوق مسخره و خودکشی شده سهم ما! میدانید چرا سکته و خودکشی در اثر فشار کار میان ما اوج گرفته است؟ «سندروم کاروشی» یعنی اینکه دیگر نمیتونم و مرگ را ترجیح میدهم!
در مملکتی که یک پزشک بی وجدان و قاتل رئیس جمهور آنست، برای پرستار معترض نیروی امنیتی و چماق تهدید و اخراج و زندان رو میکنند. بسیاری از پزشکان ما دیگر با حاجی بازاری های فاسد فرقی ندارند، آنها نه به قسم پزشکی نه به وجدان کاری ندارند و برای خون و جان مردم محتاج و بیمار کیسه دوختند. حساب پرستاران و کادر درمان را از بخش قلیل پزشکان تاجر و فاسد جدا کنید.
اعتصاب پروانه ها مهمترین اعتصاب طبقه کارگر است چون وقتی کارد به استخوان صبورترین بخش طبقه ما میرسد یعنی وضعیت قرمز است و بالائی ها هنوز نمی فهمند. اعتصاب پرستاران یعنی اعتصاب سراسر کشور، یعنی اعتصاب وجدان های بیدار، یعنی اعتصاب عشق و نوعدوستی. چه کسی میتواند از این اعتصاب باشکوه حمایت نکند و در کنارشان نایستد.

مردم شرافتمند!
با دسته گل و ابتکارات مختلف به حمایت از اعتصاب پرستاران برخیزید. اعتصاب پرستاران اعتصاب انسانیت کارگری علیه توحش سرمایه داری است. پرستاران، پروانه های زندگی، اتحادتان مبارک، قدمتان محکم تر و صدایتان پرخروش تر! شما امروز نماینده انسانیت طبقه کارگر هستید!

پیروز باد اعتصاب و اعتراض تان!

پرستاریم معترضیم

No comments:

Post a Comment

به مناسبت سالگرد خیزش دموکراتیک«زن، زندگی، آزادی»(5بخش پایانی)

    وضع جناح های مسلط بر حکومت نگاهی به تفاوت وضع کنونی حکومت خامنه ای با سال گذشته دو تغییر مهم را نشان می دهد. نخستین تغییرجایگزینی دولت ...